Huomionosoitukset

Börje Kuhlbäck -palkinto

Yhdistys jakaa 4000 € suuruisen palkinnon joka toinen vuosi erityisen ansioituneelle nefrologian alan toimijalle. Ensimmäisen kerran palkinto jaettiin 1997 ja seuraavan kerran vuosikokouksessa 2023.

"Börje Kuhlbäck -palkinto on Suomen Nefrologiyhdistys r.y:n joka toinen vuosi jakama tunnustus erityisen arvokkaasta toiminnasta nefrologian alalla. Tunnustuspalkinnon saajasta päättää yhdistyksen johtokunta kirjallisten ehdotusten perusteella. Palkinnon suuruus on 4 000 €.

Palkinnon saaja on ansioitunut potilastyössä, hoitokäytäntöjen kehittämisessä ja on toiminut kouluttajana nuoremmille kollegoille. Lisäksi palkittu on ollut mukana edistämässä suomalaista nefrologista tutkimusta, minkä ohessa hän on toiminut myös tutkimustyön ohjaajana."

Nuoren tutkijan palkinto

Yhdistys jakaa palkinnon joka toinen vuosi ansioituneelle, alle 40-vuotiaalle nefrologian alan tutkijalle. Seuraavan kerran tämä palkinto jaetaan vuoden 2024 vuosikokouksessa.

Boris Kockin muistostipendi / Boris Kocks Minnes Stipendium

Yhdistys jakaa tämän matka-apurahan, suuruudeltaan yhteensä 1000 €, joka toinen vuosi. Ensimmäisen kerran tämä apuraha jaettiin vuonna 2019.

Kunniajäsenyys

Yhdistys voi kutsua kunniajäseniä.

Pro sanguine puro

Pro sanguine puro -mitali voidaan myöntää hakemuksesta henkilölle, joka on erityisen merkittävällä tavalla vaikuttanut munuaissairauksien hoidon ja/tai elinsiirtotoiminnan kehitykseen Suomessa.